De Connected World theorie is een nieuwe manier om tegen het IT landschap aan te kijken. De groei van techniek gaat zo snel dat het achterhaald is om te denken dat je alles kan oplossen in één systeem. Veel meer gaat het erom dat je een goed samenspel organiseert tussen allerlei specialistische systemen die je op verschillende gebieden inzet. Bovendien verandert de wereld continu. De tijd dat je een site kon lanceren met champagne, tromgeroffel en een persbericht en vervolgens achterover leunen, ligt lang achter ons. Tegenwoordig moet je continu bezig zijn om je tooling up to date te houden. Ook campagnes zijn geen big bang meer, maar lopen door. Dat betekent dat je ook continu moet kunnen zoeken naar de beste oplossingen op de beste plek. Je wilt kunnen experimenteren met verschillende systemen. Misschien komt er wel interessante nieuwe software op de markt. Dan wil je dat snel kunnen uitproberen en niet verzanden in een traject van anderhalf jaar voordat het is geïmplementeerd. Snelheid is van het grootste belang. Wil je het tempo van je klanten bijhouden, dan moet je wendbaar zijn. Het datalandschap is daarvoor cruciaal. Als je dat goed hebt ingericht, dan is dat de basis waarop je kan bouwen. Waarmee je snelheid en wendbaarheid in je organisatie kan brengen. Met de connected world strategie zorg je dat data uit verschillende bronnen met elkaar wordt verbonden. Data hoeft dus niet eerst fysiek te worden geïntegreerd om ermee te kunnen werken. Met andere woorden: je hebt niet één oplossing nodig waar alle data wordt verzameld. Als de verschillende bronnen waar je data opslaat maar met elkaar kunnen praten. Het Customer Data Platform van PRDCT is opgezet vanuit deze visie. Het platform voegt zich in het data ecosysteem van een organisatie.
Het zorgt ervoor dat je kan reageren op nieuwe vragen die opkomen. Als je gaat werken met data ontstaan nieuwe vragen. Hoe meer data, hoe meer dat er zijn. Hoe meer data je verzameld en inzet, hoe meer technologie je ook nodig hebt. Er zijn nieuwe technieken nodig om de steeds grotere hoeveelheden data te kunnen verwerken. Die technologieën ontwikkelen zich in razend tempo. De innovatie van vandaag is de legacy van morgen. Wie snel en wendbaar is kan daarmee omgaan. Dan kan je pas echt waarde gaan halen uit je data.

Leave a comment